Stopnja: 1
Letnik: 4
Študijski program: Socialno delo
Nosilci: Jana Mali
Sodelavci: Anamarija Kejžar, Anže Štrancar
P | S | V | KV | DOŠ | SD | ∑ | ECTS |
20 | 10 | 20 | 0 | 0 | 75 | 125 | 5 |
Cilji:
- Sposobnost soustvarjanja izvirnih projektov podpore in pomoči v dialogu z uporabniki in drugimi udeleženci na konkretnem področju socialnega dela.
- Razumevanje delovanja institucij in izboljševanje institucionalnih praks na konkretnem področju socialnega dela.
- Znanja in spretnosti za uporabo strokovnih metod in postopkov na konkretnem področju socialnega dela.
- Poznavanje in soustvarjanje inovacij in inovativnih strokovnih pristopov na konkretnem področju socialnega dela.
- Spretnosti prepoznavanja in obvladovanja lastnih občutkov in sposobnost iskanja pomoči zase.
- Sposobnost vzdrževanja in zagovarjanja strokovne avtonomije socialnega dela v dialogu z različnimi akterji, institucijami in javnostjo.
- Sposobnost analize družbenega konteksta in spretnosti varovanja virov, podpore integrativnim procesom ter soustvarjanja sprememb v skupnosti v sodelovanju s skupnostjo.
- Znanje in sposobnost vzpostavljanja prvega stika in delovnega odnosa na konkretnem področju socialnega dela.
- Znanje in sposobnost pogovarjanja (spoznavanja, pogajanja, dogovarjanja), vodenja razgovora v smeri želenih razpletov na konkretnem področju socialnega dela.
- Sposobnost soustvarjanja pristopov in metod dela glede na individualne potrebe uporabnikov.
- Sposobnost soupravljanja s tveganjem na konkretnem področju socialnega dela.
- Sposobnost strokovne refleksije lastne prakse na konkretnem področju socialnega dela.
Vsebina predmeta:
- Razumevanje demence: definicije, oblike, modeli.
- Socialnodelovni model demence.
- Družbeni odnos do demence.
- Človek z demenco v družini in oblike podpore družini.
- Oblike oskrbe ljudi z demenco v skupnosti.
- Raziskovanje potreb ljudi z demenco in iskanje odgovorov na njihove potrebe.
- Značilnosti socialnega dela z ljudmi z demenco.
- Sporazumevanje z ljudmi z demenco.
- Tveganja in demenca.
- Demenca kot socialno politična tema.
- Prispevek socialnega dela k oblikovanju celovite oskrbe za ljudi z demenco in njihove sorodnike
- Demenca v kontekstu dolgotrajne oskrbe
- Narativni pristopi pri raziskovanju demence
Temeljna literatura:
Mali, J., Mešl, N., Rihter, L. (2011), Socialno delo z osebami z demenco : raziskovanje potreb oseb z demenco in odgovorov nanje. Ljubljana: Fakulteta za socialno delo.
Mali, J. (ur.), Miloševič-Arnold, V. (ur.) (2011), Demenca - izziv za socialno delo. Ljubljana: Fakulteta za socialno delo.
Mali, J. (2009), Social work with people with dementia: the case of Slovenia. V: Leskošek, V. (ur.), Theories and methods of social work: exploring different perspectives. Ljubljana: Faculty of Social Work (149-159).
Mali, J., Rihter, L. (2006), Skrb za stanovalce z demenco v domovih za stare. Socialno delo, 45, 6: 323-332.
Mali, J. (2008), Od hiralnic do domov za stare ljudi. Ljubljana: Fakulteta za socialno delo.
Mali, J. (2007), Raziskovanje demence v socialnem delu. Kakovostna starost, 10, 4: 25-34.
Marshall, M. (2005), Perspectives on rehabilitation and dementia. London, Philadelphia: Jessica Kingsley.
Bryden, C. (2005), Dancing with Dementia: My Story of Living Positively with Dementia. London, Philadelphia: Jessica Kingsley.
Balfour, A. (2006), Thinking about the experience of dementia: the importance of the unconscious. Journal of Social Work Practice, 20, 3: 329 – 346.
Mali, J. (2022). Pregled in analiza aktualnih konceptov socialnega dela z ljudmi z demenco. Socialno delo, 62(2-3), 129-146.
Gillard, J. (2001). The perspectives of people with dementia, their families and their carers. In Cantley, C. (Ed.), A Handbook of Dementia Care.. Buckingham, Philadelphia: Open University Pres (79 – 90).
Page, S., Keady, J. & Clarke, C. L. (2007). Models of community support for people with dementia. In Keady, J., Clarke, C. L., Page, S. (Eds.), Partnerships in Community Mental Health Nursing and Dementia Care. New York: Open University Press (7 – 24).
Strategija obvladovanja demence v Sloveniji do leta 2030 (2023). Ljubljana: Ministrstvo za zdravje.
Pogoji za vključitev v delo:
Vpis v letnik.
Pogoj za pristop k izpitu so opravljene vaje in terensko delo.
Metode ocenjevanja:
Pisni izpit 70,00 %
Projektna naloga 30,00 %
Delež v %:Pisni izpit (70,00 %), Projektna naloga (30,00 %)